2 Maj 2010

Hej! hur har ni det andra dagen in i maj månad? jag har det bra! hade inte tid att skriva något igår eftersom jag jobbade nio till fem och sen åkte till Nälden på dansgala.

först måste jag berätta om hur mysigt vi hade på jobbet, vi städade under kassorna och banden, tror ni det var mysigt? det var det inte. kan jag lova. har aldrig sett så mycket damm,usch.

aja, sen åkte vi till Nälden, jag, min syster maria och Ante. det var rätt mycket folk och jag hade jätteroligt!

när vi var påväg hem och åkte på en liten grusväg, satt vi och skämtade om att "det är nu vi kommer få se en björn!" det är faktiskt rätt vanligt med björn här omkring. ja, mitt i vårt spanande upptäcker vi spår mitt i vägen, så vi tvärbromsar och kikar lite närmare, dock kliver vi aldrig ur bilen, som att vi skulle våga det. vi konstaterar att det är björnspår, det hade snöat så det var lätt att se, så vi backade lite på vägen och såg sen där den svängt in i skogen, och trots att vi inte såg någon björn blir man ju ändå lite småskraj, så när, eller om, jag ser en björn någon gång, komer jag typ dö.

idag har jag jobbat igen, mellan elva och tre, var inställd på att jobba till fem men fick den otroligt goda nyheten att jag fick gå hem hela två timmar (!) tidigare! underbart. efter jobbet åkte vi till min systers killes föräldrar och fick jättegod mat! sen fick jag kika ute i deras förråd på lite grejer till mitt nya hem, hittade massa stekpannor och kastruller, vilket är otroligt bra. såna är ju rätt dyra.

nu är jjag hur trött som helst, så jag funderar på att hitta på nått med min mor, eller bara lägga mig och sova. skönt det vore





issa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Wiiee va spännande det va:-)Puss puss/Maria

2010-05-02 @ 22:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0